بیماری عروق کرونر چیست؟ - دکتر یاب

ابزار وبلاگ
ورود شما به سایت کوچک مان را خیر مقدم عرض می نماییم.
به دلیل بروز بودن سایت لطفا از سایر صفحات وب هم دیدن نمایید.

تبلیغات هزینه نیست بلکه زمینه سازی برای معرفی وب خود به دیگران و درآمد زایی برای شماست .
سفارش تبلیغات سفارش تبلیغات سفارش تبلیغات سفارش تبلیغات

درباره وب

به وب سایت من خوش امدید
نويسندگان
محمد نریمانی
تبلیغات




بررسی اجمالی
بیماری عروق کرونر هنگامی ایجاد می شود که رگهای خونی اصلی که قلب شما را تأمین می کنند آسیب دیده یا بیمار شوند. رسوبات حاوی کلسترول (پلاک) در عروق کرونر و التهاب معمولاً مسئول بیماری عروق کرونر هستند.

اگر نیاز به دکتر آنلاین دارید با دکتر یاب همراه باشید.

عروق کرونر خون ، اکسیژن و مواد مغذی قلب شما را تأمین می کنند. تجمع پلاک می تواند این عروق را باریک کرده و باعث کاهش جریان خون در قلب شما شود. در نهایت ، کاهش جریان خون ممکن است باعث درد قفسه سینه (آنژین) ، تنگی نفس یا سایر علائم و نشانه های بیماری عروق کرونر شود. انسداد کامل می تواند باعث حمله قلبی شود.

از آنجا که بیماری عروق کرونر اغلب طی دهه ها ایجاد می شود ، ممکن است مشکلی را مشاهده نکنید تا زمانی که دچار انسداد قابل توجه یا حمله قلبی شوید. اما می توانید برای جلوگیری و درمان بیماری عروق کرونر گام بردارید. سبک زندگی سالم می تواند تأثیر زیادی بگذارد.

علائم
اگر عروق کرونر شما باریک شود ، آنها نمی توانند خون غنی از اکسیژن را به اندازه کافی به قلب شما تحویل دهند - به ویژه هنگامی که ضربان شدید مانند زمان ورزش دارد. در ابتدا ، کاهش جریان خون ممکن است هیچ علائمی ایجاد نکند. با ادامه تجمع پلاک در عروق کرونر ، ممکن است به علائم و نشانه های بیماری عروق کرونر زیر مبتلا شوید:

درد قفسه سینه (آنژین). ممکن است در قفسه سینه خود احساس فشار یا گرفتگی کنید ، مثل اینکه کسی روی سینه شما ایستاده باشد. این درد که آنژین نامیده می شود ، معمولاً در قسمت میانی یا چپ سینه اتفاق می افتد. آنژین به طور کلی توسط استرس جسمی یا عاطفی ایجاد می شود. درد معمولاً در عرض چند دقیقه پس از قطع فعالیت استرس زا از بین می رود. در بعضی از افراد ، به ویژه خانم ها ، درد ممکن است مختصر یا تیز باشد و در گردن ، بازو یا پشت احساس شود.
تنگی نفس. اگر قلب شما نتواند خون کافی برای تأمین نیازهای بدن شما پمپ کند ، ممکن است با فعالیت تنگی نفس یا خستگی مفرط ایجاد کنید.
حمله قلبی. شریان کرونر کاملاً مسدود شده باعث حمله قلبی می شود. علائم و نشانه های کلاسیک حمله قلبی شامل فشار در قفسه سینه و درد در شانه یا بازو ، گاهی اوقات با تنگی نفس و تعریق است.

علائم و نشانه های حمله قلبی ، مانند درد گردن یا فک ، در زنان تا حدودی بیشتر از مردان است. و ممکن است علائم دیگری مانند تنگی نفس ، خستگی و حالت تهوع داشته باشند.

گاهی اوقات حمله قلبی بدون هیچ گونه علائم و نشانه های آشکاری رخ می دهد.

چه موقع به پزشک مراجعه کنیم
اگر فکر می کنید دچار حمله قلبی شده اید ، بلافاصله با شماره 911 یا شماره اورژانس محلی خود تماس بگیرید. اگر به خدمات فوریت های پزشکی دسترسی ندارید ، کسی شما را به نزدیکترین بیمارستان منتقل کند. خود را فقط به عنوان آخرین گزینه رانندگی کنید.

اگر فاکتورهای خطر ابتلا به بیماری عروق کرونر دارید - مانند فشار خون بالا ، کلسترول بالا ، مصرف دخانیات ، دیابت ، چاقی ، سابقه خانوادگی شدید بیماری قلبی - با پزشک خود صحبت کنید. پزشک ممکن است بخواهد شما را از نظر بیماری عروق کرونر آزمایش کند ، خصوصاً اگر علائم یا نشانه های تنگی عروق را دارید.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






تاريخ : شنبه 4 ارديبهشت 1400 ساعت: 15:52 ا نویسنده : محمد نریمانی ا

امکانات وب

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت: